Πορεία διαμαρτυρίας πραγματοποίησαν την Δευτέρα, μαθητές και μαθήτριες του 1ου Λυκείου Σοφάδων διεκδικώντας λύσεις στα σοβαρά ζητήματα που αντιμετωπίζει το εκπαιδευτικό σύστημα γενικότερα.
Οι μαθητές απέκλεισαν συμβολικά την οδό Κιερίου ενώ συναντήθηκαν με τον Δήμαρχο Σοφάδων κ. Θάνο Σκάρλο στον οποίο εξέφρασαν τα αιτήματά τους.
Ο κ. Σκάρλος τόνισε στους μαθητές ότι συμμερίζεται την αγωνία τους, δεσμευόμενος ότι θα βρίσκεται πάντα δίπλα τους, στηρίζοντας τον αγώνα τους. Κοινός στόχος επισήμανε είναι να διεκδικήσουν Παιδεία και ζωή στο ύψος των αναγκών τους.
Πρόσθεσε ότι η Δημοτική Αρχή με όσες δυνάμεις διαθέτει θα βρίσκεται στο πλευρό της εκπαιδευτικής κοινότητας και όπου μπορεί θα δίνει λύσεις.
Καταλήγοντας επεσήμανε ότι το δικαίωμα στη μόρφωση είναι αναφαίρετο και όλοι οφείλουν να προσπαθήσουν να το διασφαλίσουν.
Σε ψήφισμα που επέδωσαν οι μαθητές αναφέρεται:
«Ως μαθητές λυκείου αντιμετωπίζουμε αρκετά σημαντικά προβλήματα που σχετίζονται με την εκπαιδευτική διαδικασία και το πρόγραμμα σπουδών που εφαρμόζεται σήμερα.
Αρχικά, η ύλη που οφείλουν να αφομοιώσουν οι μαθητές είναι μεγάλη και δυσανάλογη με τις ώρες διδασκαλίας των μαθημάτων. ο χρόνος δεν επαρκεί για να διδαχθεί σωστά η ύλη και να εμβαθύνουν οι μαθητές και καθηγητές σε σημαντικά θέματα.
Από πέρυσι εφαρμόζεται το σύστημα τράπεζας θεμάτων, γεγονός που μετατρέπει το σχολείο σε εξεταστικό κέντρο από την πρώτη τάξη του Λυκείου. Συγκεκριμένα, η βαρύτητα που δίνεται στις τελικές εξετάσεις αλλοιώνει τον παιδαγωγικό χαρακτήρα του σχολείου.
Οι μαθητές επικεντρώνονται στην αποστήθιση της ύλης των μαθημάτων όχι με σκοπό να αποκτήσουν ουσιαστικές γνώσεις αλλά να επιτύχουν υψηλούς βαθμούς στο τέλος κάθε σχολικού έτους. Το γεγονός αυτί οδηγεί στην υποβάθμιση της κριτικής σκέψης των μαθητών.
Στο συγκεκριμένο σύστημα εκπαίδευσης, όπως φαίνεται από τη μέχρι τώρα εφαρμογή του, δεν υπάρχει σωστή οργάνωση. Η τράπεζα θεμάτων, η οποία θα έπρεπε σύμφωνα με τις εξαγγελίες του Υπουργείου Παιδείας να είναι προσβάσιμη από τους μαθητές κατά την έναρξη της σχολικής χρονιάς, ανακοινώθηκε μόλις μια εβδομάδα πριν την έναρξη των εξετάσεων για τους περσινούς μαθητές της Α’ Λυκείου, ενώ δεν έχει δημιουργηθεί ακόμη για τους φετινούς μαθητές της Β’ Λυκείου.
Επίσης, ο τρόπος επιλογής των θεμάτων της τράπεζας είναι άδικος και οδηγεί σε ανισότητες μεταξύ των σχολικών μονάδων, εφόσον η κλήρωση των θεμάτων δε γίνεται σε πανελλαδικό επίπεδο αλλά σε ενδοσχολικό.
Πιστεύουμε ότι όλα αυτά οδηγούν και ωθούν τους μαθητές στην ιδιωτική εκπαίδευση επειδή νομίζουν ότι με αυτό τον τρόπο θα ανταποκριθούν αποτελεσματικά στις απαιτήσεις του νέου συστήματος. Έτσι, όμως υποβαθμίζεται ο ρόλος της δημόσιας εκπαίδευσης και δέχεται σοβαρό πλήγμα το δημόσιο σχολείο.
Προτείνουμε λοιπόν, την αναβάθμιση του δημόσιου σχολείου με τη δημιουργία ενός συστήματος εκπαίδευσης ικανού να καλύπτει τις ανάγκες και τις προσδοκίες των μαθητών μέσα στα πλαίσια του ωρολόγιου προγράμματος. Ένα σύστημα το οποίο θα παρέχει στους μαθητές τα κατάλληλα εφόδια και τις γνώσεις καθώς και τη δυνατότητα να ολοκληρώσουν τη μελέτη της διδακτέας ύλης στο χώρο και το χρόνο του σχολείου.
Θεωρούμε ότι είναι απαραίτητο να επανενταχθεί στα Λύκεια ο Σχολικός Επαγγελματικός Προσανατολισμός προκειμένου να βοηθηθούν οι μαθητές στην επιλογή της σχολής που ταιριάζει στην προσωπικότητα και στα ενδιαφέροντά τους. Ακόμα, η ύπαρξη σχολικού ψυχολόγου σε κάθε σχολική μονάδα θα συντελούσε στην υγιή ανάπτυξη της προσωπικότητας, στην επίλυση των προβλημάτων και στην ψυχολογική στήριξη των μαθητών.»