Σημαντικα Νεα
  • ...

Επιτροπή Διαβούλευσης

+

Πρακτικά 5ης Συνεδρίασης (10-10-2013) Επιτροπής Διαβούλευσης 2013

Το αρχείο μπορείτε να το κατεβάσετε από εδώ.

+

Πρακτικά 4ης Συνεδρίασης (10-04-2013) της Δημοτικής Επιτροπής Διαβούλευσης 2013

Για να δείτε τα πρακτικά πατήστε εδώ.

+

Πρακτικά 3ης Συνεδρίασης (09-04-2013) της Δημοτικής Επιτροπής Διαβούλευσης 2013

Για να δείτε το πρακτικό πατήστε εδώ.

+

Πρακτικά 3ης Συνεδρίασης (20-11-2012) της Δημοτικής Επιτροπής Διαβούλευσης 2012

Το αρχείο των πρακτικών της συνεδρίασης μπορείτε να τα κατεβάσετε από εδώ.

+

Πρακτικά 2ης Συνεδρίασης (11-06-2012) Επιτροπής Διαβούλευσης 2012

+

Πρακτικά 1ης Συνεδρίασης (09-06-2012) Επιτροπής Διαβούλευσης 2012

Τα πρακτικά μπορείτε να τα κατεβάσετε από εδώ.

+

Πρακτικά 3ης Συνεδρίασης (25-11-2011) Επιτροπής Διαβούλευσης 2011

+

Πρακτικά 3ης Συνεδρίασης (24-11-2011) Επιτροπής Διαβούλευσης 2011 (χωρίς απαρτία)

+

Πρακτικά 2ης Συνεδρίασης (10-04-2011) Επιτροπής Διαβούλευσης 2011

+

Πρακτικά 1ης Συνεδρίασης (22-03-2011) Επιτροπής Διαβούλευσης 2011

ΠΡΑΚΤΙΚΟ Νο 1/22-3-2011 Συνεδρίασης

Δημοτικής Επιτροπής Διαβούλευσης.

Σήμερα την 22α Μαρτίου του έτους 2011 ημέρα Τρίτη και ώρα 18.00 μ.μ συνήλθε σε δημόσια Συνεδρίαση η Δημοτική Επιτροπή Διαβούλευσης του Δ.Σοφάδων για συζήτηση των θεμάτων της ημερησίας διάταξης και διαμόρφωση  πρότασης γνωμοδοτικού χαρακτήρα για το πρόγραμμα τεχνικών έργων έτους 2011 καθώς και των οικονομικών δεδομένων του Δήμου αποτελούμενη από τους :

ΠΑΡΟΝΤΕΣ                                                              ΑΠΟΝΤΕΣ

  1. ΒΛΟΝΤΖΟΣ ΧΡΗΣΤΟΣ                         1. ΜΟΥΛΙΑΚΟΣ ΝΑΠΟΛΕΩΝ
  2. ΨΑΧΟΥΛΑΣ ΧΡΗΣΤΟΣ                         2.ΓΙΑΝΝΑΚΟΠΟΥΛΟΣ ΝΙΚΟΛΑΟΣ
  3. ΚΑΪΑ ΑΛΕΞΑΝΔΡΑ                                3.ΤΣΙΜΠΛΙΔΑΚΗ ΜΑΡΙΑ
  4. ΚΟΥΛΟΥΡΗΣ ΑΠΟΛΛΩΝ                    4.ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ-ΚΑΤΣΗ ΑΣΠΑΣΙΑ
  5. ΣΠΑΝΙΑ ΣΟΦΙΑ
  6. ΠΑΠΑΣΤΕΡΓΙΟΥ ΕΥΑΓΓΕΛΟΣ          5. ΝΙΚΟΠΟΥΛΟΣ ΚΩΝ/ΝΟΣ
  7. ΣΤΑΜΟΥΛΗΣ ΣΩΤΗΡΙΟΣ                   6. ΠΑΝΑΓΙΩΤΙΔΗΣ ΓΙΑΝΝΗΣ
  8. ΚΟΥΤΡΑΣ ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ                    7. ΣΙΜΟΣ ΕΥΑΓΓΕΛΟΣ
  9. ΔΕΛΗΓΙΑΝΝΗΣ ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ             8. ΚΑΤΣΙΑΒΡΑ- ΣΙΩΡΟΠΟΥΛΟΥ
  10. ΓΙΑΝΝΑΚΟΣ ΣΩΤΗΡΙΟΣ                                ΧΡΥΣΟΥΛΑ
  11. ΜΠΟΥΚΗΣ ΝΙΚΟΛΑΟΣ                       9.ΖΑΡΧΑΝΗΣ ΣΩΤΗΡΙΟΣ
  12. ΣΤΕΡΓΙΟΠΟΥΛΟΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ          10. ΚΑΡΑΓΙΩΡΓΟΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ
  13. ΙΑΤΡΟΥ ΒΑΣΙΛΕΙΟΣ                            11. ΚΑΤΣΑΡΟΣ ΙΩΑΝΝΗΣ
  14. ΔΙΚΑΡΟΣ ΧΑΡΑΛΑΜΠΟΣ                  12. ΠΑΠΑΖΑΧΟΥ ΚΑΤΕΡΙΝΑ
  15. ΤΣΟΥΚΝΙΔΑ ΒΑΣΩ                              13. ΤΣΟΛΑΚΟΣ ΣΤΑΥΡΟΣ
  16. ΠΑΠΑΔΗΜΗΤΡΙΟΥ ΑΝΔΡΕΑΣ
  17. ΧΑΣΙΑΛΗΣ ΓΙΑΝΝΗΣ
  18. ΠΑΠΠΑΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ
  19. ΕΚΙΖΟΓΛΟΥ ΑΠΟΣΤΟΛΟΣ
  20. ΑΝΑΓΝΩΣΤΟΠΟΥΛΟΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΣ
  21. ΚΑΡΑΤΣΙΩΡΗΣ ΜΙΧΑΛΗΣ
  22. ΓΚΑΝΤΗΣ ΕΥΘΥΜΙΟΣ
  23. ΔΑΜΨΑΡΑΣ ΝΙΚΟΛΑΟΣ
  24. ΡΑΧΜΑΝΗΣ ΙΩΑΝΝΗΣ
  25. ΤΟΥΡΝΑΒΙΤΗΣ ΙΩΑΝΝΗΣ
  26. ΚΑΛΠΙΑΣ ΕΥΑΓΓΕΛΟΣ
  27. ΤΡΑΝΤΑΛΗΣ ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ

Αφού διαπιστώθηκε απαρτία με την ανάγνωση του καταλόγου των παρευρεθέντων τακτικών μελών της Επιτροπής , επί συνόλου 40 παρόντες 27  και με πρακτικογράφο την υπάλληλο του Δήμου Ζαχαροπούλου Ευαγγελία , ο Πρόεδρος της Επιτροπής Δήμαρχος Σοφάδων Χαράλαμπος Παπαδόπουλος λαβών τον λόγο εισηγείται επί των θεμάτων της ημερησίας διάταξης και εξέθεσε στην Επιτροπή τα παρακάτω ;

Αγαπητοί συνδημότες

Η σημερινή είναι η πρώτη συνεδρίαση της Δημοτικής Επιτροπής Διαβούλευσης  , ενός νέου οργάνου , που λειτουργεί στα πλαίσια της πρωτοβάθμιας αυτοδιοίκησης . Ενός οργάνου που η θεσμοθέτησή του διακρίνεται , αφενός μεν , από την φιλοδοξία προώθησης της συμμετοχής των δημοτών στη διαδικασία λήψης των αποφάσεων , αφετέρου δε , από την καθιέρωση μιας μόνιμης και διαρκούς σχέσης συνεννόησης ανάμεσα στους δημότες και στη δημοτική αρχή και στα άλλα όργανα του δήμου . Δίνεται έτσι η δυνατότητα στη δημοτική αρχή να επεξεργάζεται με καλύτερο τρόπο , να ιεραρχεί με μεγαλύτερη ακρίβεια και δικαιότερα τα τοπικά ζητήματα , προβλήματα και ανάγκες .

Η Δημοτική Επιτροπή Διαβούλευσης αποτελεί μία παραγνωρισμένη διοικητική καινοτομία της Διοικητικής Μεταρρύθμισης ΚΑΛΛΙΚΡΑΤΗΣ που οφείλουν οι ίδιοι οι πολίτες να την αναδείξουν και να την αξιοποιήσουν . Για πρώτη φορά προβλέπεται άμεση εμπλοκή και συμμετοχή πολιτών , έστω και γνωμοδοτική , στη διαδικασία διαμόρφωσης πολιτικών και λήψης αποφάσεων .

Η ανάγκη για αύξηση της συμμετοχής των πολιτών στις διαδικασίες της δημόσιας πολιτικής είναι πλέον αποδεκτή τόσο στο διεθνές περιβάλλον όσο και στη Ελλάδα .Οι βασικοί λόγοι που οδήγησαν σε αυτήν την αποδοχή είναι;

α) η εμφανής μείωση της εμπιστοσύνης των πολιτών στην πολιτική και στα πολιτικά κόμματα ,

β) η ανάγκη βελτίωσης των δημοσίων πολιτικών και επομένως η αύξηση της δυνατότητας συγκέντρωσης πληροφοριών για τα πραγματικά προβλήματα και

γ ) η ενσωμάτωση των απόψεων των πολιτών κατά τις διαδικασίες σχεδιασμού δημοσίων πολιτικών .

Ως Δημοτική Αρχή πιστεύουμε ότι η διεύρυνση των αρμοδιοτήτων των δήμων επιβάλλει τον επανασχεδιασμό του συστήματος τοπικής διακυβέρνησης . Πιστεύουμε ότι η ενσωμάτωση του θεσμού της Δημόσιας Διαβούλαυσης , ως βασικής αρχής δημοκρατικής διακυβέρνησης , οδηγεί :

α) στην αναβαθμισμένη συμμετοχή του πολίτη ,

β) στη διαβούλευση πριν τη λήψη των αποφάσεων ,

γ) στη διαφανή άσκηση της εξουσίας και στην υποχρεωτική λογοδοσία όποιου ασκεί δημόσια εξουσία ,

δ) στην αξιολόγηση των δημοτικών θεσμών διακυβέρνησης ,

ε) στην αναβάθμιση και τον εμπλουτισμό τους αλλά και την αποκεντρωμένη διάρθρωσή τους .

Με τον τρόπο αυτό γίνεται αμεσότερη και αποτελεσματικότερη η συμμετοχή και η εξυπηρέτηση του δημότη .

Ο Δήμος Σοφάδων στοχεύει μέσω της λειτουργίας της ΔΕΔ στην ενδυνάμωση της Κοινωνίας των Πολιτών και στην αύξηση της συμμετοχικότητας στις διαδικασίες λήψης αποφάσεων . Για μας Δημόσια Διαβούλευση σημαίνει ουσιαστική ροή επικοινωνίας από τους πολίτες – δημότες προς τα όργανα λήψης αποφάσεων του Δήμου και ανάδραση των μηνυμάτων των δημοτών μέσω της δυνατότητας πραγματικού διαλόγου μεταξύ πολιτών και Δήμο .

Με βάση αυτές τις αρχές υιοθετούμε και ενθαρρύνουμε απ’ την πρώτη στιγμή ανάληψης της Διοίκησης του Δήμου ;

α) την ευρεία συμμετοχή των φορέων και των πολιτών σε όλα τα στάδια εφαρμογής πολιτικών , από την χάραξη μέχρι την εφαρμογή τους .

β) τη διαφάνεια τόσο για αυτούς που λαμβάνουν αποφάσεις όσο και για το ευρύ κοινό ,

γ) τη διεύρυνση της πληροφορίας και αποτελεσματικότητα  στη λήψη των αποφάσεων .

Γι αυτό και με δημόσια πρόσκλησή μας προς φορείς και πολίτες του τόπου μας ζητήσαμε τη συμμετοχή τους σ’ αυτό το όργανο . Επιδιώξαμε την ευρύτερη δυνατή σύνθεση του οργάνου μέσα στα πλαίσια των προβλέψεων του νόμου .

Όπως αναφέρεται στο άρθρο 76 του Ν. 3852/2010 ( Καλλικράτης ) , τα μέλη αυτής της επιτροπής δεν μπορεί να είναι λιγότερα από 25 και περισσότερα από 50, και μάλιστα ορίζει ότι η σχέση φορέων προς δημότες θα είναι 3 προς 1 . Δηλαδή για κάθε 3 εκπροσώπους φορέων θα αναλογεί και ένας δημότης . Έτσι , με πρόσφατη απόφαση του δημοτικού συμβουλίου ορίστηκαν 40 μέλη της ΔΕΔ η οποία αποτελείται από 30 εκπροσώπους φορέων του τόπου μας που ανταποκρίθηκαν στο κάλεσμα συμμετοχής και από 10 πολίτες που επιλέχτηκαν με  κλήρωση , σύμφωνα με όσα ορίζει ο νόμος .

Οι αρμοδιότητες της ΔΕΔ όπως ορίζονται επίσης στο άρθρο 76 Ν.3852/2010 είναι :

1. Γνωμοδοτεί στο δημοτικό συμβούλιο σχετικά με τα αναπτυξιακά προγράμματα και τα προγράμματα δράσης του δήμου , το επιχειρησιακό πρόγραμμα και το τεχνικό πρόγραμμα του δήμου

2. Γνωμοδοτεί για θέμετα γενικότερου τοπικού ενδιαφέροντος , που παραπέμπονται σε αυτή από το δημοτικό συμβούλιο ή το δήμαρχο

3. Εξετάζει τα τοπικά προβλήματα και τις αναπτυξιακές δυνατότητες του δήμου και διατυπώνει γνώμη για την επίλυση των προβλημάτων και την αξιοποίηση των δυνατοτήτων αυτών

Κατόπιν αυτών σας κάλεσα σήμερα στη σημερινή συνεδρίαση προκειμένου να θέσουμε υπόψη σας και να συζητήσουμε ένα από τα κορυφαία ζητήματα του νέου Δ. Σοφάδων. Το Τεχνικό πρόγραμμα του Δήμου καθώς και την οικονομική στρατηγική του Δήμου όπως αυτός θα αποτυπωθεί στον Προϋπολογισμό που θα συντάξουμε και θα υλοποιήσουμε .

Για τα θέματα αυτά θέλω να πω τα εξής :

Απ’ την μια πλευρά έχουμε ως Δ. Σοφάδων ν’ αντιμετωπίσουμε μια δύσκολη καθημερινότητα . Υπάρχουν όλα εκείνα τα ζητήματα , μικρά ή μεγάλα , που μας απασχολούν όλους , λίγο ή πολύ , στην καθημερινότητά μας . Ο κάθε δημότης , η κάθε τοπική κοινωνία βέβαια έχει διαφορετικές ανάγκες και προτεραιότητες .

Ασφαλώς προτεραιότητα αποτελεί η παροχή ικανοποιητικών δημοτικών υπηρεσιών είτε αυτές αφορούν την καθαριότητα , είτε αφορούν τον φωτισμό , την ύδρευση , τις διοικητικές υπηρεσίες και διευκολύνσεις κλπ.

Ασφαλώς προτεραιότητα αποτελεί και η πολιτιστική δραστηριοποίηση του δήμου , η παροχή στήριξης σε επαγγελματικές ή σε κοινωνικές ομάδες κλπ.

Προτεραιότητα ασφαλώς αποτελεί και η επενδυτική δραστηριότητα του δήμου με την κατασκευή νέων αναπτυξιακών δράσεων ή με την κατασκευή νέων έργων υποδομής κλπ .

Μπορώ να συνεχίσω για ώρα ν’ αναφέρομαι σ’ ένα σωρό δημοτικές αρμοδιότητες και δράσεις οι οποίες αγγίζουν τους δημότες και αποτελούν προτεραιότητες .

Όμως για όλες αυτές τις ανάγκες και προτεραιότητες , γι αυτή τη δύσκολη καθημερινότητα οφείλουμε να συνυπολογίσουμε μια εξίσου δύσκολη και αμείλικτη πραγματικότητα .

Καθημερινά γινόμαστε όλοι μάρτυρες και χρήστες μιας δύσκολης οικονομικής συγκυρίας . Μέσα σ’ αυτή τη δύσκολη οικονομική περίοδο που ζούμε είναι αλήθεια πως πολλά έχουν αλλάξει . Πολλά απ’ αυτά που μέχρι χθες θεωρούσαμε ότι ήταν δεδομένα , ότι ήταν καθημερινή μας συνήθεια , έχουν αλλάξει . Κι εμάς ως δημοτική αρχή , μας έχετε ακούσει αρκετές φορές να λέμε ότι πρέπει να περιορίσουμε τις δαπάνες . Πιστέψτε με αναγκάστηκα πολλές φορές , μέσα στους τελευταίους 2 ½  μήνες που έχουμε αναλάβει τη διοίκηση του Δήμου , να απαντήσω αρνητικά σε πάρα πολλά αιτήματα που είχαν οικονομικό περιεχόμενο.

Πολλές φορές είχα ν ‘ αντιμετωπίσω το δύσκολο δίλλημα που αντιμετωπίζει κάθε δημοτική αρχή : απ’ τη μια πλευρά ν ‘ ακολουθήσει τον εύκολο δρόμο της ικανοποίησης  των αναγκών , της ικανοποίησης των επιθυμιών κι απ’ την άλλη να βάλω φρένο στον πειρασμό της ευχάριστης διαχείρισης και να γίνουμε δυσάρεστοι σε αρκετούς αρνούμενοι  άλλες φορές την επιχορήγηση συλλόγων , άλλες φορές την ενίσχυση εκδηλώσεων κλπ. Πρόσφατα μας ακούσατε και μας είδατε να κάνουμε περικοπές σε Καρναβάλι , σε Κούλουμα και άλλες εκδηλώσεις.

Αποφασίσαμε λοιπόν να είναι αυτή η οικονομική μας στρατηγική για φέτος . Περικοπές δραστικές , όπου είναι δυνατό αυτό να γίνει , έτσι ώστε να είμαστε σε θέση ν ‘ ανταποκρινόμαστε στις βασικές και κύριες υποχρεώσεις  μας .

Ασφαλώς δεν μπορούμε να πούμε όχι σε καθαριότητα και φωτισμό . Δεν μπορούμε να κλείσουμε τα μάτια σε συνδημότες μας που δεν έχουν σπίτι τους νερό . Θα περιορίσουμε όμως τις δαπάνες εκείνες που δεν είναι σύμφωνες με το πνεύμα της οικονομικής μας εποχής , όπως σωστά πιστεύουμε ότι έγινε για τις δαπάνες στα κούλουμα και στο Καρναβάλι .

Στο πνεύμα αυτό κινείται ο προϋπολογισμός του Δήμου μας που επεξεργάζεται ήδη η Οικονομική μας Υπηρεσία . Θέλουμε να είναι αληθινός κι όχι ένας προϋπολογισμός που θα κινείται στα πλαίσια της φαντασίας .

Έχω δώσει ήδη εντολή στην Οικονομική Υπηρεσία το ύψος του φετινού προϋπολογισμού να μην κυμανθεί πάνω απ’ το 50 έως 60% του περσινού Π/Υ . Αυτό σημαίνει δηλαδή ότι ο φετινός Π/Υ θα βρίσκεται περίπου στο ύψος των 15εκ. ευρώ . Πέρυσι ο Π/Υ όλων των Καπποδιστριακών  Δήμων  που ενώθηκαν στον Καλλικρατικό Δ. Σοφάδων ήταν διπλάσιος περίπου .

Αυτό αγαπητοί συνδημότες σημαίνει δραστική περικοπή δαπανών . Σημαίνει ότι σφίγγουμε τις κάνουλες χρηματοδότησης περιοριζόμενοι μόνο για τη χρηματοδότηση των αναγκαίων δαπανών .

Με απλά πρακτικά λόγια θέλω να σας πω ότι :

Αντί να υπολογίσουμε αυξημένα , φουσκωμένα έσοδα έτσι ώστε να έχουμε τη δυνατότητα να κάνουμε περισσότερες δαπάνες , εμείς διαλέξαμε να παρουσιάσουμε τα ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΑ και ΑΛΗΘΙΝΑ έσοδα έτσι ώστε να είμαστε σφιγμένοι στις δαπάνες μας . Γι αυτόν τον λόγο ο Π/Υ μας είναι τόσο χαμηλός .

Για παράδειγμα , στον Π/Υ που ετοιμάζουμε τα έκτακτα έσοδα που υπολογίζουμε ότι θα εισπράξουμε είναι 3.300.000 ευρώ . Στον περσινό Π/Υ μόνο του Καπποδιστριακού Δ. Σοφάδων τα έκτακτα έσοδα ήταν 3.670.000 ευρώ .

Επίσης , στον Π/Υ που ετοιμάζουμε οι δαπάνες για επενδύσεις που υπολογίζουμε ότι θα κάνουμε ανέρχονται στο ποσό των 5.000.000 ευρώ περίπου . Στον περσινό Π/Υ μόνο του Καποδιστριακού Δ.Σοφάδων οι αντίστοιχες δαπάνες ήταν 4.812.000 ευρώ. Θα ήταν εύκολο για μας να φουσκώσουμε κάπως τα έσοδα με ψεύτικες πιστώσεις προκειμένου να κάνουμε έργα και δαπάνες για να γίνουμε αρεστοί . Αυτό θα σήμανε όμως ότι επειδή τα έσοδα θα ήταν ψεύτικα θα έπρεπε να προχωρήσουμε σε δανεισμό . Πράγμα που στη παρούσα φάση θέλουμε να αποφύγουμε . Σε δανεισμό θα προσφύγουμε μόνο για έργα υποδομής μακρόπνοα και με προοπτική όπως είναι για παράδειγμα ο δανεισμός 1.000.000 ευρώ που θα γίνει από το Ταμείο Παρακαταθηκών  για την καταβολή της ιδίας συμμετοχής στο έργο του Βιολογικού Καθαρισμού .

Σ’ αυτό το σημείο πρέπει να σας ενημερώσω ότι σήμερα υπογράψαμε σύμβαση με την ανάδοχο εταιρεία του έργου , την εταιρεία ΠΥΡΑΜΙΣ ΑΤΕ . Η εταιρεία βρίσκεται ήδη σε φάση εγκατάστασης . Η εγκατάσταση του εργοταξίου θα γίνει στο χώρο πίσω από την Πυροσβεστική Υπηρεσία .

Η τακτική αυτή αποτελεί απόρροια αφενός μεν της οικονομικής συγκυρίας που διανύουμε και του αβέβαιου μέλλοντος  αφετέρου δε εξαιτίας της αμφίβολης ροής χρηματοδότησης που θα ακολουθήσει καθώς αναμένονται περικοπές στις χρηματοδοτήσεις .

Στα πλαίσια αυτής της Τακτικής λοιπόν σας παρουσιάζουμε ένα Τεχνικό Πρόγραμμα που δείχνει την προσπάθεια που κάνουμε να μην επιβαρύνουμε το Δήμο με μεγαλύτερες υποχρεώσεις από τις υπάρχουσες . 

Η αλήθεια είναι ότι ο Δήμος μας όπως έχω τονίσει στο παρελθόν δεν είναι στο κόκκινο όμως έχει αρκετές υποχρεώσεις προς εργολάβους και προμηθευτές . Σε σχέση με το Τεχνικό Πρόγραμμα θα πρέπει για παράδειγμα να σας πω ότι αναμένουμε να απορροφήσουμε 1.100.000 ευρώ από ΣΑΤΑ αλλά οι αντίστοιχες υποχρεώσεις του Δήμου προς εργολάβους που εκτέλεσαν κατά το παρελθόν διάφορα έργα του Δήμου ή που συνεχίζονται να εκτελούνται ακόμα και σήμερα είναι της τάξης του !.800.000 ευρώ . Δηλαδή όλη η χρηματοδότηση που θα πάρει εφέτος ο Δήμος μας αλλά και η μισή χρηματοδότηση για έργα της επόμενης χρονιάς θα χρησιμοποιηθεί ολόκληρη για να εξοφληθούν παλιότερες υποχρεώσεις .

Έτσι λοιπόν στο Τεχνικό μας Πρόγραμμα συνολικού Προ»υπολογισμού 4.000.000 ευρώ περίπου τα νέα έργα είναι ύψους μόνο 850.000 ευρώ . Όλες οι άλλες πιστώσεις των 3.150.000 ευρώ αφορούν παλιότερα έργα που είτε εκτελέστηκαν είτε συνεχίζονται .

Θεωρούμε ότι αυτά τα έργα που προτείνονται εξυπηρετούν τις άκρως επείγουσες ανάγκες όπως προέκυψαν μετά από συζήτηση με τους Προέδρους των Τοπικών Κοινοτήτων και των προτάσεων που κατέθεσαν τα τοπικά τους συμβούλια . Οφείλω να τονίσω την άψογη συνεργασία που είχαμε με την συντριπτική πλειοψηφία των τοπικών συμβουλίων όμως ήταν αδύνατο , τουλάχιστον για φέτος , να υιοθετήσουμε τον μακροσκελή κατάλογο των προτεινόμενων έργων τους . Ελπίζουμε στον επόμενο προ»υπολογισμό να έχουμε τη δυνατότητα να ικανοποιήσουμε όσο το δυνατόν περισσότερα από τα έργα που πρότειναν τα τοπικά συμβούλια .

Θέλω να σας παρακαλέσω πολύ , να τοποθετηθείτε όλοι κι αν το σώμα έχει άποψη για έργο ή έργα που πρέπει να ενταχθούν τότε μπορούμε να τα συζητήσουμε .

Στη συνέχεια , αρχίζει διαλογική συζήτηση με ερωτήσεις και τοποθετήσεις των μελών της επιτροπής όπως παρακάτω :

Ο κ. Τρανταλής Παναγιώτης αναφέρθηκε στον καθαρισμό του ποταμού Σοφαδίτη και στην επισκευή της παλιάς γέφυρας που βρίσκεται στο Γυμνάσιο .

Ο κ. Γκαντής Ευθύμιος  επεσήμανε πως κατά την γνώμη του στο τεχνικό πρόγραμμα θα πρέπει να συμπεριληφθεί η Αγροτική Οδοποιία του Δήμου καθώς και η ηλεκτροδότηση των παρόχθιων αντλιοστασίων στους Σοφάδες .

Ο κ. Μπούκης Νικόλαος εξέφρασε την άποψη ότι θα πρέπει να δοθεί προτεραιότητα στην εκτέλεση των έργων τα οποία θεωρούνται άμεσης ανάγκης .

Ο κ. Εκίζογλου Αποστόλης  τόνισε ότι η πρόσκληση με τα θέματα θα πρέπει να είχε δοθεί πιο νωρίς .

Ο κ.Παππάς Γεώργιος  υπέβαλε το ερώτημα για το τι προβλέπεται για το ΚΑΠΗ με τον Καλλικράτη  .

Ο κ. Καλπίας Ευάγγελος  υπέβαλε το ερώτημα για το αν προβλέπεται να λειτουργήσει Βρεφονηπιακός Σταθμός στους Σοφάδες . Επίσης αναφέρθηκε στην άρδευση των χωραφιών και τόνισε ότι θα πρέπει να υπάρξει σωστός προγραμματισμός στην διαχείρηση των υδάτων .

Ο κ. Καρατσιώρης Μιχάλης  ανέφερε ότι στο τεχνικό πρόγραμμα του Δήμου θα πρέπει να συμπεριληφθούν έργα τα οποία αφορούν τον Αγροτικό Τομέα  όπως η ηλεκτροδότηση των παρόχθιων αντλιοστασίων στους Σοφάδες και η διάνοιξη στραγγιστικών τάφρων .

Ο κ. Βλόντζος Χρήστος τόνισε ότι θα έπρεπε στην συνεδρίαση να υπάρχει ένα προσχέδιο Προϋπολογισμού . Επίσης αναφέρθηκε στην ανάπτυξη με κάθε τρόπο της Αγροτικής ανάπτυξης και του Εμπορίου διότι κατά την γνώμη του θα συμβάλλουν και στην οικονομική ανάπτυξη της περιοχής .

Ο κ. Δαμψαράς Νικόλαος  ανέφερε ότι συμφωνεί με τα έργα τα όποια περιλαμβάνονται στο τεχνικό πρόγραμμα όμως η δημοτική αρχή θα πρέπει να επιδιώξει χρηματοδοτήσεις για να υλοποιηθούν . Επίσης η Δημοτική Αρχή θα πρέπει να καλύπτει πρώτα τις τρέχουσες υποχρεώσεις όπως π.χ πληρωμές υπαλλήλων κλπ.

Ο κ. Αναγνωστόπουλος Βασίλειος αναφέρθηκε στην ηλεκτροδότηση των παρόχθιων αντλιοστασίων και στην παραγωγή βιομηχανικών φυτών . Επίσης ανέφερε ότι η Δημοτική αρχή θα πρέπει να δώσει έμφαση στην ανάδειξη της Τοπικής μας παράδοσης .

Ο κ. Γιαννακός Σωτήριος επίσης αναφέρθηκε στην πολιτιστική δραστηριότητα του Δήμου και εξέφρασε την άποψη ότι η Δημοτική Αρχή θα πρέπει να συμβάλλει σ’ αυτό .

Ο κ. Στεργιόπουλος Γεώργιος τόνισε ότι θα πρέπει να υποβληθούν προτάσεις για τον αγροτικό τομέα καθώς επίσης και για τον τουριστικό τομέα Επίσης θα πρέπει να υπάρξει προγραμματισμός των υδάτων Σμοκόβου έτσι ώστε η διαχείρηση τους να είναι ίση για όλους τους αγρότες . Κατά την γνώμη του θα πρέπει να συγκροτηθεί κάποια επιτροπή η οποία θα συμβάλλει στην ολοκλήρωση του έργου .

Ο κ. Τουρναβίτης Ιωάννης επεσήμανε ότι θα πρέπει να δοθεί έμφαση στην ανάπτυξη  του τουριστικού τομέα , του εμπορίου , της βιοτεχνίας αλλά και της τοπικής παράδοσης .

Η κα. Σπάνια Σοφία ανέφερε ότι σε επόμενη συνεδρίαση θα καταθέσει προτάσεις που αφορούν πολιτιστικές δραστηριότητες . Επίσης θα ήθελε η Δημοτική Αρχή να μεριμνήσει για την  δενδροφύτευση του αλσυλίου Ματαράγκας .

Ο κ. Ραχμάνης Ιωάννης εξέφρασε την ικανοποίησή του για την σύσταση της Δημοτικής Επιτροπης Διαβούλευσης αρκεί αυτή όπως είπε να έχει ουσιαστικό χαρακτήρα . Επίσης πρέπει να δοθεί ιδιαίτερη σημασία στον αγροτικό τομέα .

Η Δημοτική Επιτροπή Διαβούλευσης μετά από την παραπάνω διαλογική συζήτηση , αφού έλαβε υπόψη της την εισήγηση του Προέδρου και Δημάρχου Σοφάδων , τις τοποθετήσεις των μελών της Επιτροπής γνωμοδοτεί θετικά στην εισήγηση του Προέδρου και Δημάρχου του Δ. Σοφάδων , πλην του κου Βλόντζου Χρήστου ο οποίος είχε αρνητική άποψη όπως αυτή εκφράστηκε στην τοποθέτησή του .Επίσης αποφασίστηκε να ληφθούν υπ’ όψη  όσα  ειπώθηκαν από τα μέλη της Επιτροπής , με την προϋπόθεση ότι θα υπάρξει οικονομική δυνατότητα για την υλοποίησή τους .

Όλα τα παραπάνω αποτελούν την εισήγηση της Δημοτικής Επιτροπής Διαβούλευσης προς το Δημοτικό Συμβούλιο  .

Εξαντληθέντων των θεμάτων της ημερησίας διατάξεως λύεται η συνεδρίαση και υπογράφεται το πρακτικό ως ακολούθως  .

Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ ΤΗΣ ΕΠΙΤΡΟΠΗΣ                         Η ΠΡΑΚΤΙΚΟΓΡΑΦΟΣ

ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΣ ΧΑΡΑΛΑΜΠΟΣ                 ΖΑΧΑΡΟΠΟΥΛΟΥ ΕΥΑΓΓΕΛΙΑ

                    ΔΗΜΑΡΧΟΣ